Imagina nga ikaw ni:
Bag-ong sweldo, excited kaayo ka mowithdraw sa imong kwarta kay naa na ka ipambayad sa rent, panggrocery ug ang sobra ipadala sa imong pamilya nga atua pa sa probinsya nga naghulat intawn ug para pangkaon sad nila. After withdrawing from the ATM, ningderecho ka sa LBC kay maghulog na ka kwarta. Ug sa dihang "Miss, fake man ning kwarta nimo. Di ni nako maprocess imong padala."
Pagkaugma, sayo ka mi-adto sa A___ Bank, Mambaling branch, kung diin nakapahimutang ang ATM. And take note, ning-absent nalang ka sa imong minimum-wage job para lang mahusay ning hitabo-a. Imong gireklamo ang nahitabo. Laliman ka ug ingnan lang ka sa costumer service "Ma'am, hatagan nalang tikag 500 pesos from my own pocket, pero amo ning i-confiscate ang fake nga kwarta."
Sympre wala nimo dawata. Hinuon gihatagan kag certificate saying "We are temporarily confiscating the bill for submission to Bangko Sentral for final verification." So unsa man ni, walay assurance nga makuha pa nimo ang 4 days nimong gihaguan ug trabaho.
Fellow istoryans, mangayo kog tabang ninyo. It didn't happen to me but to a friend of mine. Luoy kaayo cya intawn pagstorya niya cge cya hilak kay kinahanglan kaayo tong kwartaha sa iyang pamilya. Unsa may maayong buhaton?